مقالاتدکوراسیون

فرش وینتیج چیست؟ تاریخچه + 3 مدل فرش کهنه نما یا Vintage

فرش وینتیج چیست؟

در سالیان اخیر، تحولات جدیدی در صنعت تولید فرش روی داده است که یکی از آن‌ ها، تولید فرش وینتیج یا همان کهنه نما است. اما فرش وینتیج چیست و چه کاربردی دارد؟ وینتیج، به طور کلی اصطلاحی است برای بیان وسایل و عناصر قدیمی یا عتیقه که ارزش و کیفیت بالایی دارند. فرش‌های وینتیج می‌توانند به خوبی دکوراسیون خانه‌ ها را تکمیل کنند.

این نوع از فرش‌ ها، شباهت‌ های بسیار زیادی به فرش‌ های با قدمت بالا دارند و به همین دلیل، مورد توجه قرار گرفته‌ اند. به همین دلیل، افرادی که در صنعت فرش فعالیت دارند، فرش‌ های وینتیج را با استفاده از فرش نو و جدید تهیه می‌ کنند و با استفاده از روش‌های خاص آن را کهنه می‌کنند. در ادامه مطلب فرش وینتیج چیست این روش‌ها را معرفی خواهیم کرد.

دوا شور کردن فرش وینتیج چیست؟

یکی از معمول‌ ترین روش‌ ها برای کهنه نما کردن فرش‌ ها، استفاده از روش دوا شور کردن است. امروزه در این روش، از هیپوکلریت کلسیم که یک ماده شیمیایی است و در اصطلاحات تجاری، به پودر سفید نیز معروف است، برای دواشور کردن فرش‌ ها استفاده می‌‎شود.

البته لازم به ذکر است که به این روش کلرینه کردن نیز گفته می‎شود. در زمان استفاده از این ماده شیمیایی، الیاف و پشم فرش با از دست دادن فلس‌ های خود، حالت صیقلی پیدا می‌کند و به فرش‌ های وینتیج تبدیل می‎شوند. در حال حاضر بیشتر از این عمل برای فرش‌ های صادراتی استفاده می‌ کنند و تجاری که در این زمینه فعالیت دارند، برای این که بتوانند ارزش فرش را بیشتر کنند، آن‌ ها را دواشور می‌ کنند تا فرش کهنه نما را راحت‌ تر صادر کنند.

فرش کهنه نما چیست

مزایای فرش وینتیج چیست؟

حال که با مفهوم فرش وینتیج چیست و روش‌ های کهنه نما کردن فرش‌ها آشنا شدید، بهتر است با مزایای این نوع از فرش‌ها نیز آشنا شوید. فرش کهنه نما به طور کلی مزایای زیادی دارد و به همین دلیل روز به روز به میزان تقاضای آن در بازار نیز اضافه می‎شود.

لازم به ذکر است که تولید این نوع از فرش‌ ها تنها مختص به ایران نیست و در خیلی از کشورهای اروپایی نیز مشتریان زیادی دارد. فرش‌ های وینتیج دارای ظاهر و جلوه‌ ای زیبا هستند و مشابه فرش‌ های دستباف قدیمی می‌ باشند. استفاده از این نوع فرش‌ ها، برای منازل مناسب است و می‌ تواند اصالت خاصی به خانه شما ببخشد.

  4 مدل مبل مناسب خانه های کوچک و نقلی...

در کنار تمامی مزایای بیان شده، می‌ توان به قیمت فرش وینتیج نیز به عنوان یک مزیت نگاه کرد. همانطور که بیان شد، فرش وینتیج شباهت‌ های بسیار زیادی به فرش‌ های دستباف دارد اما در مقابل قیمت آن بسیار پایین‌ تر است. همچنین این نوع از فرش‌ ها، برای افرادی که به سنت و اصالت اهمیت می‌ دهند، می‌ تواند یک انتخاب مناسب باشد.

چرا فرش وینتیج انتخاب مناسبی است؟

فرش‌ های کهنه نما، هم از نظر ظاهر، زیبا و شیک هستند و هم از نظر تولید دارای ارزش هنری می‌ باشند. این نوع از فرش‌ ها در صنعت و اقتصاد به عنوان فرشی با ارزش شناخته می‎شوند و اگر شما هم به مد اهمیت می‌ دهید، بهتر است بدانید که امروزه فرش‌ های کهنه نما به مد روز تبدیل شده‌ اند.

فرش‌ های وینتیج به راحتی با انواع دکوراسیون منزل و هر سلیقه می‌ توانند هماهنگ شوند و به دلیل خاص بودن، می‌ توانند در نگاه اول بسیار چشمگیر باشند. این نوع از فرش‌ ها، به دلیل سبک و نوع رنگشان، به گونه‌ ای با فضای خانه شما هماهنگ می‎‎شوند که گویا سال‌ های سال است که آن‌جا قرار دارند.

چگونه می‌ توان فرش وینتیج را در دکوراسیون به کار برد؟

فرش‌ های وینتیج را می‌توان به عنوان آثار هنری معاصر در خانه‌ها در نظر گرفت. در مرحله اول باید به دکوراسیون خانه خود نگاهی بیندازید و ببینید که کدام طرح و رنگ با خانه شما هماهنگ می‎شود.

اگر دکوراسیونی ساده با رنگ‌ های ملایم و یا خنثی دارید، فرش وینتیج می‌ تواند انفجاری از رنگ و در عین هماهنگی باشد. فرش یکی از مواردی است که می‌ تواند فضای خانه شما را به طور شگفت انگیزی تغییر دهد، به همین دلیل بهتر است با انتخابی دقیق و هماهنگ با مبلمان خود، به بهترین شکل ممکن خانه خود را دکور کنید.

چنانجه می‌خواهید درباره روش نگهداری از مبل چرم بدانید، مطالعه این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم.

معرفی برخی از مدل‌ های فرش وینتیج در فروشگاه ایران دکور

امروزه فرش‌ های کهنه نما به دلیل افزایش میزان تقاضا در بازار، در انواع و طرح‌ های مختلفی تولید می‎شوند و روزانه به تعداد تولید کنندگان آن نیز اضافه می‎شود. حال که با روش‌ تولید این نوع از فرش‌ ها آشنا شدید، در ادامه مطلب فرش کهنما چیست برخی از جدیدترین مدل‌ های این نوع از فرش‌ ها، در ایران دکور را به شما معرفی می‌ کنیم.

  بهترین رنگ دیوار پذیرایی چیست؟ +10 رنگ عالی...

فرش وینتیج برنتین مدل 360-31

فرش وینتیج برنتین مدل 360-31 تولید شده توسط برند برنتین و به صورت ماشینی است. برای تولید این فرش، از نخ و پلی استر استفاده شده است و همچنین جنس پرز‌های آن نیز از اکریلیک هیت سیت می‌ باشد. تراکم عرضی این فرش 480 و تراکم طولی آن نیز 1600 است. این نوع از فرش‌ ها دارای رنگ‌بندی متنوع است و امکان سفارشی سازی و انتخاب اندازه دلخواه آن نیز وجود دارد.

برای ست کردن فرش و مبل باید نکاتی را رعایت کنید که ما در مقاله نحوه ست کردن فرش و مبل برایتان آوردیم. قبل از خرید فرش و مبل حتما این مقاله را مطالعه فرمایید.

فرش وینتیج برنتین مدل 360-31

فرش وینتیج برنتین مدل 266-32

یکی دیگر از فرش‌هایی که در مطلب فرش وینتیج چیست به شما عزیزان معرفی می‌کنیم، فرش وینتیج برنتین مدل 266-32 است. این فرش تولید شده توسط برند برنتین و از نوع ماشینی است. جنس تار و پود آن از نخ و پلی استر است و جنس پرز‌های این فرش نیز از اکریلیک هیت سیت می‌ باشد. تراکم عرضی و یا شانه فرش وینتیج برنتین مدل 266-32، 480 و تراکم طولی آن نیز 1600 است. ارتفاع نخ این فرش 10 میلیمتر بوده و همچنین امکان انتخاب اندازه دلخواه نیز وجود دارد.

فرش وینتیج برنتین مدل 266-31

فرش وینتیج برنتین مدل 266-31 یکی دیگر از جدیدترین محصولات مجموعه ایران دکور است که به صورت ماشینی بافته شده و امکان خرید آن در 8 رنگ مختلف وجود دارد. جنس تار و پود این فرش‌ ها از نخ و پلی استر است و پرز آن نیز با استفاده از اکریلیک هیت سیت تولید شده است. تراکم عرضی این فرش 480 و تراکم طولی آن نیز 1600 است. همچنین در صورت لازم، می‌توانید این فرش را در اندازه‌ دلخواه سفارش دهید.

فرش کهنه نما

  اصول چیدمان تابلو: از چیدمان تابلو سه تایی روی دیوار پذیرایی تا ...

خرید انواع فرش وینتیج در ایران دکور

در این مطلب از دکو مگ، قصد داشتیم تا شما را با این موضوع که فرش کهنه نما چیست آشنا کرده و برخی از جدیدترین مدل‌ های موجود در فروشگاه ایران دکور را معرفی کنیم. با ورود به صفحه اختصاصی این نوع از فرش‌ها در سایت ایران دکور ، می‌ توانید مدل‌ های دیگر موجود را ببینید و با مشخصات هر کدام از آن‌ ها آشنا شوید.

ایران دکور بستری را برای ایرانیان عزیز فراهم کرده است تا بتوانند به راحتی مبلمان و لوازم دکوراسیون منزل را انتخاب و به صورت حضوری و یا آنلاین خریداری کنند. برای خرید و یا مشاهده کالاها می‌ توانید به صورت حضوری به فروشگاه و یا شوروم‌ های معرفی شده ما مراجعه کنید.

مجموعه ایران دکور، با حذف واسطه‌ ها و در راستای جلب رضایت مشتریان، قیمت‌های مناسب و منطقی را برای محصولات خود در نظر گرفته است و به همین دلیل، مشتریان می‌ توانند با هزینه‌ کم، دکوراسیون زیبا را برای محیط مورد نظر خود ایجاد کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا